I Nattens Tystnad

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2020

Irritationsmoment i hyresboende

Av nattenstystnad - 16 augusti 2020 01:30

Åter en natt med ångest somnade o sov ett par timmar men vaknade i ångest. Vet inte varför men det är ju hela ångestens problematik att man inte riktitigt vet varför man bara har den. Kanske var det pga av ljudet utifrån, grannarna har inte kommit in i några normala rutinner utan är ute med sina familjer (inkluderat de små barnen) och leker och stojar till långt efter midnatt. Jag får det inte riktigt att gå i hop. Jag har alltid fått höra hur viktig skolan är för barn i andra länder och hur de skulle göra vads som helst för att få gå i skolan. Men  det verkar va nått de glömmer när de kommer till Sverige. Misstolka mig inte fel nu, jag har inget emot invandrare jag är missionärsbarn så för mig är mörkhy mer normalt en ljus hy. Men de  jag märkt här där jag bor är att invandrarnas är ute med sinna barn LÄNGE mer eller mindre hela nätterna och hur ska barnen ha en chans att orka med skola och dagis då. De svenska barnen blir inropade på kvällen men då har knappt de andra familjerna kommit i gång.


Som sagt misstolka mig inte de låter som de har väldigt trevligt och i bland hade jag nästan önskat jag hade kunnat fråga om att få vara med för de finns inga som kan få mat att lukta så gott som dem från andra länder. Men samtidigt så är de ju så att vi måste respektera att vi bor i hyreshus där de är lyhört och de finns regler som säger att mellan kl 23-06 så ska de vara tyst .

När jag nu är i gång o gnälla undrar jag om de skulle kunna gå att göra om entren till huset,  Jag har en ide om att alla som bor i huset skulle ha som en , hmm nu har jag tappat ordet gör de i bland pga min hjärntrötthet, jag ser bilden framför mig så får försöka beskriva det i stället. Tänk er att ni har som en  rund liten dosa eller som ett passerkort som man kan hålla upp mot en avläsare och när man gör det så öppnas dörren. Undra om de skulle kunna hjälpa om alla familjer får så varje medlem har var sin  om man då skulle slippa att folk stälde upp entredörren!?!  jag vet att de kanske är gnälligt men när man ställer upp dörren med dörrmattan så skapar man en hinderbana jag inte klarar. 


Är jag gående så blir marken ojämn och där mattan skulle legat blir ett hål så min redan dåliga balans gör att jag ramlar. Och kommer jag i rullstol så tar jag mig inte upp över den knögliga mattan som lagts i dörr hålet för att hållla upp dörren och om jag mot förmodan skulle lyckas ta mig upp så kör jag fast i hålrummet där den skulle legat då kanten är för hög för mig att ta mig upp för med rullstolen.

Hyresgäst föreningen har skickat ut information om att detta är förbjudet åtminstone två eller tre ggr denna sommar men lik väl så är det lika dant var o varannan dag. Att dörren låses är ju för våran säkerhets skull för att ingen ska gå in i våra källar utrymmen osv.

            

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nattenstystnad - 20 januari 2021 23:58

                 Ensamhet är något nästan alla med psykisk ohälsa och speciellt vi med trauman brottas enormt mycket med. Och vi pratar inte en vald ensamhet eller ens den vanliga sortens ensamhet utan den ensamhet vi menar är en mycket mer djupgå...

Av nattenstystnad - 29 augusti 2020 00:23

                     Många har nog svårt att förstå hur de att leva med en stress diagnos som tex PTSD och med den ångest som ofta är en ovälkommen följeslagare. Då jag har kontakt med andra med samma eller liknande diagnoser så ...

Av nattenstystnad - 27 augusti 2020 05:01


  Har nu legat i sängen o vridit mig i över 2h så mycket tankar som far genom mitt huvud. Blev sårad av en vän för några veckor sedan och de känns så träligt att vänskapen skulle sluta så, Vist jag borde kanske be om förlåtelse... eller jo jag...

Av nattenstystnad - 27 augusti 2020 01:44

        Kan inte låta bli att både bli nyfiken  och tycka det både är spännande och läskigt. I dag när jag skulle iväg vid 17 tiden så när jag kom ut till bilen så körde först två  polis MC förbi mig och in på våran innergård och sedan när jag v...

Av nattenstystnad - 26 augusti 2020 04:20

    Borde verkligen sova men i natt är en sådan där natt då de bara inte går. Tankarna snurrar i 180 knyck och lika så gör rummet med andra ord är jag väldigt yr och mår inte bra fysiskt. Logiken säger lägg dig o vila så kanske det går över me...

Ovido - Quiz & Flashcards